Mc-eventyristen.dk

BikeAdvenTurist.com

Gennem længere tid havde jeg overvejet at det måtte være tid for mig at få en mindre motorcykel. Til vinterkørsel, for at skåne den Gamle Gule, og til noget af det sjove, kørsel i terræn. Altså startede jeg med at sætte nogle ønkser op omkring størrelse, vægt, håndterbarhed, HK og pris, ikke at forglemme. Den skulle være 100.000 kr. værd, men kun koste en tiendedel! Hvor svært kunne det lige være?

I Gul go Gratis så jeg nogle annoncer. Der var cykler i alle størrelser og til mange priser. Især mange som jeg fandt for dyre! Ihvertfald til det brug jeg havde i tankerne.

Men så var der lige denne. På billedene så den ok ud. Den var ombygget, meget plastik var fjernet, den var nysynet. Her er teksten fra G&G:

Honda, Sort, 42 HK, 1992 årg., Dominator, Lettere ombygget NX Dominator.

Motoren kører fantastisk.

Nye TKC 80, for- og bagdæk.

Nye bremseklodser for og bag.

Nye lejer i forhjul og baghjul.

Nye forgaffel pakninger + olie.

Mc´en er netop blevet synet og er med plade.

Årgang: 1992 årg. Med papirer: Ja

Syn: synet Variant: Dominator

Varens stand: God, men brugt Motor str.: 650

Sidst synet: August 2014 Hestekræfter: 42 HK

Farve: Sort

Sælgers fotos i Gul & Gratis

En Honda flytter ind

Beslutningen er taget.

Jeg vil ha netop denne Honda

af Peter Kr. RIber

Mc-Revy årg. 1992 havde følgende at fortælle om modellen:

Cyklen stod i en hal - sælger Morten lukkede op ind til den lille Godte - og startede cyklen i første hug. Det var et godt tegn.

Ud i luften med cyklen. Jeg ville gere prøve en tur *s*, men inden skulle jeg lige en tur rundt om den............... tjo, tja...... og så en prøvetur

Prøveturen oppe i det nordlige, rundt i omegnen hvor Honda'en boede, var overbevisende. Motoren lød ok, koblingen krævede lidt flere kræfter end forventet, gearne lød rigtigt, og alt i alt fik jeg indtryk af en fin lille cykel, som jeg endte med at beslutte mig for, gerne at ville eje.

TIlbage til sælger Morten. Jeg fortalte jeg gerne ville købe. Han ville gerne sælge, så vi skulle bare blive enige om en pris for cyklen. Efter nogen forhandlinger, enedes vi om en pris, som vi begge var utilfredse med. Morten syntes det var for lidt! Jeg syntes det var for meget! Aftalen kom dog i hus, cyklen blev læsset på trailer og bragt til Oksbøl, hvor den blev døbt: "Lille Ny"

Den næste uges tid stod den i min garage. Den kom ud på nogle mindre ture. Jeg havde desværre stor lyst til at køre en tur, men jeg havde ikke rigtig tiden til det, idet der var en række andre gøremål, som stod først på "to do"-listen. Heldigvis havde jeg også nogle opgaver som - mere eller mindre - krævede - et motoriseret køretøj, idet opgaverne lå så forholdsvis langt fra hjemmet, at jeg ville blive "træt" hvis jeg tog trædecyklen. Heldigvis er det jo også sådan, at man "ikke må starte sin motorcykel" uden at køre mindst 25 km *s*, hvorfor jeg var nødt til at køre en omvej!

En dag tog jeg en tur i skoven. Nøj for en go oplevelse. Smilet fyldte hele ansigtet inde i hjelmen. Cyklen tøffede afsted. I næsten tomgang og første gear ind mellem granerne, på blød skovbund, op ad mindre bakker, og ned på den anden side. Gennem mudder og pløre, over sten og grus. Hvor mange gange jeg tænke "Den bliver jeg meget meget glad ved", ved jeg ikke. Men det var mange *s*

På værksted

Undervejs på mine små udflugter havde jeg besluttet at Jan på Toftlund Mc skulle have lov til - og æren af - at gå cyklen igennem. Jan var udset til at være den der skulle "vinterklargøre" cyklen, så jeg ved den er ny serviceret og klar til de ture der kommer i løbet af de næsten måneder, hvor den "Gamle Gule" får lov at stå stille og roligt på Toftlund Mc's lune vinteropbevaringsstald.

Jeg fik en aftale med Jan og kørte cyklen til Toftlund en den anden sidste lørdag i november. Afleverede cyklen. Aftalten med Jan var, at han skulle servicere cyklen og gå den igennem, således den kan give mig nogle herlige timer og gode udflugter i de næste mange år.

Lige her ender historien for denne gang. Jan fik cyklen på liften, hvor den står klar til at blive gået igennem. Jeg blev hentet af fru Nielsen, og glæder mig nu til mandag, hvor jeg kører til Toftlund på "Gamle Gule" aka "PatteDyret" og bytter cykler. Nu har BMW'en nået de 219.000 km, den skal have service og derefter har den "fri" til foråret, hvor jeg glæder mig til at hente den igen.

Indtil da skal min Honda have fornøjelsen af at slæbe mig gennem vinteren med alt hvad dertil hører. Bl.a. en "Prinse Tur" den 21. december. Der er en mindre flok glade drenge der har sat hinanden og mig stævne her i Oksbøl. Jeg har lovet at lave en rute rundt i min Baghave. Jeg glæder mig allerede meget til den tur. Hvis du har lyst til at komme med på "Prinse Turen" er du velkommen. Kontakt mig via brevkassen.

Stay tuned og se og læs mere om mine eskapader/oplevelser med den "Lille Ny"