Mc-eventyristen.dk

BikeAdvenTurist.com

Hvordan en weekend kan udvikle sig

Planen var fru Nielsen og jeg ville i shelter. Toftlund Mc annoncerede Åbent hus. Ok, shelter i nærheden af Toftlund. En go ven arrangerede overnatning på Touring Camp. Altså rundtur: Oksbøl, Ørby Hage, Toftlund, Nødager = skønne km på motorcykel

af Peter Kr. Riber

Alle rejser starter med det første skridt. Langt de fleste udflugter for os, starter med vi sætter os op på motorcyklerne, finder første gear, slipper koblingen samtidig med vi giver lidt gas med højre hånd og triller gennem gruset ud på asfalten. Således også denne weekend. Ingen planer havde vi - som næsten altid - rigeligt af. Ideen var at køre til Sønderjylland, finde et shelter vi havde lokaliseret på en "stilk" af Jylland, der stikker ud i Lillebælt, på nordsiden af Haderslev fjord.

I smukt aftenvejr fandt vi vej tværs over Jylland. Kørte flere smalle veje. Med masser af kanter og kroge, giver mulighed for at se dyr spæne for livet. Vi mødte et rådyr, som forsøgte at følge med ved siden af vejen. *s* Da den opdagede vi kørte stærkere end den kunne løbe, forsvandt den ind over marken. Dårlig taber.

Uanset det var lidt sent på dagen, inden vi blev færdige til at køre hjemmefra, havde vi kke travlt. Vi skulle nå at spise inden vi kravlede i soveposerne, men om det blev mørkt før eller efter vi havde stillet sulten tilpas, var ligegyldigt. Fremme i Ørby Hage kørte vi direkte ind på shelterpladsen. Beskrivelsen på "udinaturen.dk" passede fuldstændigt.

En grillrist lå henslængt lidt tilfældgit på kanten af bålstedet lidt væk fra shelterne. Ingen brænde, men mon ikke vi kunne finde lidt inde i skoven? .................

Sankken om bålet var gik bl.a. på morgendagens forløb. Inden Toftlund ville vi køre forbi og aflevere nogle kort til en go ven. Kort jeg havde lovet at tage med fra et besøg i Berlin. Knap var vi landet i Over Jerstal inden vi sad bænket ved havebordet og nød en dejlig kop kaffe med Jønne og Connie. Hyggeligt, og snakke gik livligt. De to har været i Australien siden vi sidst havde været sammen. Der var mange detaljer fra den tur vil fik indblik i, medens kaffen sank i koppen.

En sms "dyttede" ind på mobilen. Søren, en anden go ven, havde pakket sovepose og telt og ville gerne have besøg på Touring Campen. Desværre kunne fru Nielsen ikke være med på den forlængede tur, idet hun skulle til "Tøsekomsammen" søndag.

Efter besøget i Toftlund, skiltes vore veje. Hun kørte hjem og jeg kørte til Nødager.............

Kæmpe tak til alle de mange dejlige mennsker jeg mødte i weekenden. I var alle med til at skabe den kanon gode stemning der rammede denne sidste lørdag-søndag i september ind i skønne minder. Herligt og storslået er ikke for store ord at bruge, når man er så heldig at møde så mange motorcykel venner i løbet af så forholdsvis få timer. Glæder mig til næste gang vi ses *s*